სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
სვეტლანა კერესელიძე
|
|
რაიონი
|
ონი
|
|
სკოლა
|
სსიპ ს.სხირტლაძის სახელობის ქ. ონის
საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
ქ. ონი
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
გაყინული კ ო ნ ფ ლ ი ქ ტ ე ბ ი საქართველოს ტერიტორიაზე
|
||
თემის შინაარსი
|
||
მოსწავლეები
პროექტის ფარგლებში დაგეგმავენ და განახორციელებენ კვლევას საქართველოს ტერიტორიაზე
გაყინული კონფლიქტების შესახებ .შევსებული
კითხვარების, მოპოვებული ინფორმაციის კლასიფიცირების, ვიდეო და აუდიო
მასალის დამუშავების შედეგად :1შეავსებენ ცხრილს და დააჯგუფებენ მონაცემებს
(მაშტაბი, ხასიათი. მიზეზი, საბაბი,
შედეგი, მიგრაცია აფხაზეთიდან, მიგრაცია სამაჩაბლოდან) 2.კონტურულ რუკაზე დაიტანენ ცვლილებას, რომელიც კონფლიქტმა
გამოიწვია .3. განსაზღვრავენ 3 მთავარ
პრობლემას და შეიმუშავებენ პრობლემის გადაჭრის ,,გონივრულ“ გზებს. თემის ფარგლებში
მოაწყობენ კონფერენციას. გააკეთებენ
კედლის გაზეთს. პრეზენტაციას სლაიდ-შოუ.
|
||
|
||
ისტორია
|
||
დონე/კლასი
|
||
საბაზო, VIII კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
12
დღე
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ისტორია VIII.6 მოსწავლეს შეუძლია შეისწავლოს კონფლიქტის მიზეზები,
განვითარება და შედეგი ისტორია
VIII. 2.. მოსწავლეს
შეუძლია დაახასიათოს კონფლიქტის შედეგად გამოწვეული მიგრაციული პროცესები.
მოსწავლე ინდივიდუალურად ან
ჯგუფური მუშაობისას ცხრილის საშუალებით
აჯგუფებს კონფლიქტის მიზეზებსა
და საბაბს.
ჯგუფური მუშაობის დროს ადგენს მისთვის
ნაცნობი ომების სიას და აჯგუფებს მათ
ცხრილის საშუალებით ხასიათისა და მაშტაბის მიხედვით.
სიმულაციური თამაშის დროს ცდილობს დიალოგის
მეშვეობით გამოძებნოს რომელიმე
კონფლიქტის გზები.
კონტურულ რუკაზე დაიტანს ტერიტორიულ ცვლილებებს,
რომელიც ამა თუ იმ
ომმა გამოიწვია.
მოსწავლე მოიპოვებს ინფორმაციას ომის
შედეგად გამოწვეული მიგრაციის შესახებ
და კონტურულ რუკაზე დაიტანს მიგრაციის
მარშუტს.
წერს თემას
დევნილთა ცხოვრების შესახებ. (მაგ. აფხაზეთიდან და
სამაჩაბლოდან)
|
||
მოსწავლეების
ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
მოსწავლეები
მოიპოვებენ ინფორმაციას გაყინული კონფლიქტების შესახებ საქართველოს ტერიტორიაზე
(აფხაზეთი, სამაჩაბლო)
ცხრილის
მეშვეობით დააჯგუფებენ მონაცემებს (კონფლიქტის ხასიათი, მაშტაბი,მიზეზი,საბაბი,
შედეგი)
მოიპოვებენ
ინფორმაციას ომის შედეგად გამოწვეული მიგრაციის შესახებ. (აფხაზეთიდან,
სამაჩაბლოდან.)
კონტურულ
რუკაზე
დაიტანენ მიგრაციის მარშუტს და ტერიტორიულ ცვლილებებს, რომელიც გამოიწვია
კონფლიქტმა.
დაწერენ თემას
დევნილთა ცხოვრების შესახებ (აფხაზეთიდან და სამაჩაბლოდან)
სიმულაციური
თამაშის დროს შეეცდებიან დიალოგის მეშვეობით გამონახონ კონფლიფტის გადაჭრის გზები.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო
შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
1.
შეიძლება თუ არა მშვიდობიანი თანაარსებობა სახელმწიფოთა შორის?
|
|
თემატური კითხვები
|
1.როგორი იქნებოდა მსოფლიო კონფლიქტების გარეშე?
2..რამდენად
მოქმედებს ქვეყნის განვითარებაზე არსებული მოუგვარებელი კონფლიქტები?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
1.რა არის კონფლიქტი? 2. რა ტიპის კონფლიქტები იცით? 3.
რა შესაძლო მიზეზები
განაპირობებს კონფლიქტს და როგორი
შეიძლება იყოს შედეგი? 4. რა ვიცით
საქართველოში არსებული გაყინული კონფლიქტების შესახებ? 5. როგორ
შეიძლება კონფლიქტის გადაჭრა?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მასწავლებელი მოსწავლეებს უგზავნის შეკითხვებს ელექტრონულ
ფორმატში და იღებს პასუხებს.
მასწავლებელი
მოსწავლეებს ავსებინებს საჭიროებების შეფასების ფორმას ,
ჩეკლისტები: პრეზენტაციის, კვლევის,
თანამშრომლობითი ჩეკლისტი- თანამშრომლობითი მონიტორინგისათვის.
ჟურნალი 1.მოსწავლეები
აკეთებენ ჩანაწერებს კვლევის დროს.
2.ინდივიდუალური
მოხსენება რომელიმე კონკრეტულ საკითხზე, შეკითხვებზე პასუხი.
პროფესიონალის
როლის
საგაზეთო რუბრიკა
კონფერენცია
რეფლექსია
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეებმა იციან ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების მოხმარება
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
აქტივობა 1.
საკვანძო კითხვების ელ.ფორმანტში მიწოდება
მოსწავლეებისთვის. პასუხების
ანალიზი.---I-.დღე
აქტივობა 2.
სამიზნე ჯგუფთან
შეხვედრა და მოსწავლეთა
საჭიროების დადგენა -II დღე
აქტივობა 3.
სამიზნე ჯგუფისთვის პროექტის
თემის გაცნობა. სამუშაო გეგმის
შედგენა. მოსწავლეთა დაწყვილება და ფუნქციათა განაწილება(საინფორმაციო ბროშურის
და პრეზენტაციის მომზადება)-II დღე
აქტივობა 4.
მოკლე ტექსტური შეტყობინებებით თემის წარმომადგენლების, მასწავლებლების, მშობლების, სკოლის მოსწავლეების მოწვევა
საინფორმაციო ხასიათის შეხვედრაზე. –IV დღე
აქტივობა5.
სამიზნე ჯგუფთან შეხვედრა და სამუშაო გეგმაში ცვლილების შეტანა ფუნქციების ხელახალი
გადანაწილება. ლიდერების გამოკვეთა
მოსწავლეთა მონაწილეობით და ფუნქციის
მინიჭება. -IV დღე
აქტივობა-6.
ჯგუფების მუშაობა(ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტში, ფოტო და ვიდეო მასალის მოძიება, ვიზიტი ბიბლიოთეკაში-მეცნიერულ ლიტერატურის
კვლევა) -V-VI დღე
აქტივობა7.
შეხვედრა
ჯგუფთან. ინფორმაციის ანალიზი. ცხრილის შევსება მონაცემების
მიხედვით. ჯგუფური მუშაობის
შეფასება. კონტურულ რუკაზე
მუშაობა.VII
დღე.
აქტივობა8.
ინტერვიუ
დევნილებთან .თემაზე -,, დევნილთა ცხოვრება“ მუშაობა. ჩანაწერების გაკეთება. მოხსენება ჯგუფში.
ჩანაწერების შეფასება-IX დღე
აქტივობა9
როლური თამაში.
საკითხიდან მთავარი პრობლემების
გამოკვეთა და გადაჭრის
გზების ძიება.-X დღე
აქტივობა
10.
შეხვედრა
ჯგუფთან.
კონფერენციის
მოწყობა სკოლის სააქტო დარბაზში. კედლის გაზეთის შექმნა.-XIდღე
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
სპეციალური საგანმანათლებლო
საჭიროების მქონე მოსწავლისათვის პროეტის ფარგლებში შედგება ინდივიდუალური სამუშაო გეგმა, მოდიფიცირებული დავალებები, საჭირო შემთხვევაში მოხდება სპეგიალისტის დახმარება.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
მოსწავლეები, რომელთათვის სწავლების ენა არ
არის მშობლიური ნაცნობ ენაზე
მოიძიებენ ინფორმაციას. სპეციალისტის
დახმარებით წარუდგენენ ჯგუფს. მოიძიებიებენ
ფოტო მასალას. გააკონტროლებენ დროის
ხარჯვას.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეებს ჩავრთავ ყველაზე
რთულ და საპასუხისმგებლო დავალებებში -ორგანიზება, მაგ, კონფერენცის
მოწყობა. პრეზენტაციის
მომზადება. კედლის გაზეთის გამოშვება.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) |
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
კითხვარი,
ცხრილი, კონტურული რუკა,
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
მოწვეული სტუმრები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი
თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий